HTML

fredag den 14. oktober 2016

Hæklede pokeballs



Herhjemme har jeg en søn der er ret vild med PokemonGo. Okay indrømmet, jeg spiller også og jeg er vist nok også nået en del længere end junior.
Vi spiller en del, og jeg syntes derfor det kunne være sjovt at hækle nogle pokeball nøgleringe og efterlade ved nogen af de pokestops vi har her i byen. De bliver lagt uden afsender, men med en lille besked om at finderen må beholde den.
Planen er i første omgang at efterlade 3 og så se om det bliver et hit. Vi har en lokal Pokemon Facebook gruppe, og jeg håber dem der finder dem vil dele fundet derind så det kan give lidt mystik om hvem der har efterladt dem.
Men sssyyyyssssh det er hemmeligt!


Husk i kan følge mig på Instagram under navnet ByKirsti her og på Facebook under navnet ByKirsti.dk her

Når i deler billeder af ting lavet ud fra mine opskrifter, på Facebook, Instagram osv. må i meget gerne hashtag #ByKirsti eller tagge @ByKirsti. Jeg synes det er fedt at se hvad andre har lavet ud fra opskrifterne!
Design og ophavsretslige rettigheder tilhører Kirsti Testroote, www.ByKirsti.dk

Læs mere om copyright på mine opskrifter her
 
 
I skal da ikke snydes for opskriften så den kommer her:

Materialer:
Rødt, sort og hvidt bomuldsgarn.
Pude- eller bamsefyld
Nøglering

Forkortelser:
m - masker
fm - fastmaske
km - kædemaske
udt. - udtagning, der laves 2fm i samme maske
indt. - der hækles 2fm sammen
omg. - omgangen
mr - magisk ring

Der bruges en hæklenål der passer i str. til det valgte garn.

Bolden:
Start med rød:
1. omg: 6fm i en mr (6m)
2. omg: 2fm i hver m (12m)
3. omg: 1fm, udt. (18m)
4. omg: 2fm, udt. (24m)
5. omg: 3fm, udt. (30m)
6. omg: 4fm, udt. (36m)
7-8. omg: 1fm i hver m (36m)
Skift farve til sort:
9-10. omg: 1fm i hver m (36m)
Skift farve til hvid:
11-12. omg: 1fm i hver m (36m)
13. omg: 4fm, indt. (30m)
14. omg: 3fm, indt. (24m)
15. omg: 2fm, indt. (18m)
16. omg: 1fm, indt. (12m)
Put fyld i bolden.
17. omg: indt. (6m)

Klip tråden og hæft enden.

Knappen:
Start med hvid:
1. omg: 4fm i en mr (4m)
2. omg: 2fm i hver m (8m)
Afslut omg. med en km. Omg. afsluttes for at få en helt rund hvid midte.
Skift til sort:
3. omg: 1lm, *1fm, udt.* forsæt ** omg. rundt (12)
Afslut med en km.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar