HTML

onsdag den 13. marts 2013

Noah laver robotter

For et par måneder siden skrev jeg til ejeren af webshoppen Monito, der sælger legetøj til børn i alderen 0-10år. Jeg spurgte om hun havde lyst til at være med på lidt spas her til bloggen og den ide var hun helt med på.

Vi aftalte at Noah og jeg skulle teste et af hendes produkter og at hvis vi kunne lide det så ville hun sponsorere et kit til en giveaway til jer læsere. Hold øje med bloggen for vi var ret begejstrede for robot kittet, så der kommer jo nok en giveaway inden længe.

Vi blev enige om at Noah og jeg skulle teste et af de nye kit fra Fimo, og hvad er bedre end robotter og så endda af den selvlysende slags?



Man kan få rigtig mange skønne kits både til piger og drenge. Kittene koster 59kr og indeholder ler og vejledning til at lave de forskellige ting. Vejledningerne er umiddelbart nemme at følge, også for børn. Hvor meget hjælp der skal til afhænger dog lidt af alderen på barnet og motorisk niveau.



Noah er 6,5år og han lavede i det store og hele helt selv sin robot. Der hvor jeg hjalp var f.eks da han skulle lave trekantede tænder og øje. Egentlig kunne han godt selv jeg gav ham blot tip til hvordan han nemmest lavede det.
Fimo leret var rigtig nemt at arbejde med og når først det blev varmt mellem hænderne synes jeg det var nemmere at forme og lege med end almindelig modellervoks.



Noah synes at det var rigtig sjovt at han kunne 'beholde' det han havde lavet, altså at man modsat almindelig modelervoks kunne få det til at størkne i ovnen.
Noget man blot skal være obs på er at inden leret bliver hårdt, bliver det rigtig bliver det rigtig blødt så man skal helst stille tingene rigtig fra start.



Ud af det kit vi testede lavede Noah disse to robotter. Den første er inspireret af den ene af de to robotter der var vejledning til. Noah lavede lidt om på nogle ting, f.eks armene som han synes skulle være anderledes. Den anden robot lavede han af fri fantasi hvilket han var meget stolt af!



Når man leger med ler er der altid lidt rester og klatter som sidder fast på underlaget. Noah lavede en lille flyver som vi lavede hul i så den kan sættes i en halskæde og jeg lavede en stak perler. Jeg har taget billeder af fremgangsmåden til perlerne så en af dagene kommer der en lille DIY så i andre også kan få fuldt udbytte af alle rester når i leger med Fimo.


Som det nok fremgår af indlægget var vi ret begejstrede for det her kit. Jeg synes det er fedt at der er en nem vejledning med og at det rent faktisk er noget børnene realistisk set kan lave og ikke noget man skal være ingeniør for at fremstille.

Et andet vigtigt element for mig er prisen. Sådan et kit koster mellem 59kr, så alle kan være med.

Noah og jeg kan varmt anbefale at i tager et smut forbi Monito.dk eller kigger forbi hendes facebookside!



Produktet der er testet i dette indlæg er sponsoreret. I kan læse min holdning til sponsorerede indlæg her.

2 kommentarer: