HTML

lørdag den 15. september 2012

DIY - 3D Mario svamp i Hama perler

Noah vågnede kl. 7.00 imorges og kl. 8 sharp kunne han ikke lokkes til at blive i sengen længere.

For noget tid siden så jeg en af pædagogerne i Noahs SFO sidde med hama perler og forsøge sig med en 3D version af svampen fra Mario.
Noah og jeg hev perlerne frem så han kunne lave perleplade og jeg selv gik i gang med et forsøg på at lave sådan en Mario svamp.


Nu 6 timer senere, adskillige grå hår rigere og med et blodtryk der langsomt er på vej ned efter at have nærmet mig et hysterisk anfald over den forp***** Mario svamp, er både svamp og DIY færdig.
I er velkomne til at linke til min DIY med billedet herover, men billederne i finder længere nede på siden i dette indlæg (DIY) må ikke bruges uden at have spurgt mig først.

OBS OBS OBS en rund perleplade måtte jeg, efter 6 fejl lag, konstatere ikke bare er en rund perleplade.
Der går 3 lige linjer igennem sådan en fætter og hvis mønstret skal passer er det vigtigt at man ligger pladen på bordet således at en af disse lige linjer ligger vandret (eller at mønstret i hvert fald passer i forhold til den her skide lige linje). (se billede)



Vejledning (DIY):

- Der er ialt 17 lag, lag nr 13 kan evt. udelades for et lille mere buttet udseende.

- Hvad angår selve mønstret er det kun de yderste tre cirkler der er vigtige at lave korrekt, da man ikke kan se midten når svampen er færdig. De to nederste og øverste cirkler er det dog en god ide at fylde helt efter møsntret for at undgå at man kan se eventuelle andre farver.

- Når alle lagene er lavet kan svampen samles. Lag nr. 1 på første billede herunder viser bunden og så bygger man opad.

- Jeg har valgt at sy svampen sammen, men man kan også sagtens lime den sammen.

Spørg hvis der er noget der ikke giver mening!

God fornøjelse!











16 kommentarer:

  1. Den skal jeg da prøve at lave.
    Har linket fra min blog http://motherbyheart.blogspot.dk/p/diy-i-blogland.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor fedt! Nu vi er ved hama perler har jeg også en DIY liggende til perleskåle (:

      Nå ja du må selvfølgelig godt bruge det øverste billede af de færdige svampe.

      Slet
  2. Hvor er de bare søde(:
    Synes, det er rigtig godt lavet(:

    Min blog har fået en facebook side, som du er velkommen til at kigge forbi(:

    http://www.facebook.com/DyregladPige?ref=hl

    SvarSlet
  3. Det er godt nok en rigtig fin DIY, den skal helt sikkert afprøves en dag. Tak for den.

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare fin! Den kommer fluks i min fiktive kasse af gode idéer! :)

    Og fornemmer tydeligt din frustration her igennem skærmen. Hihi...

    SvarSlet
  5. Lad da lige vær, hvor er det sejt!!! Jeg var stor fan af Mario Party osv for et par år tilbage, men ikke rigtig mere. Kan du evt lave en how to på feks hello kitty eller noget? Eller måske nogle flere mario figurer? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg da prøve at kigge på :)

      Slet
  6. Hvor er de fede og tak fordi du deler. den må jeg prøve at lave.

    SvarSlet
  7. Smukt arbejde- hvor er den fin! :)

    SvarSlet
  8. Nydelig arbeid,så flott det er!Mvh sophia

    SvarSlet
  9. Har lige færdiggjort nr 11, men hvor ville jeg dog ønske vi havde sorterede perler for det her tager en evighed

    SvarSlet
  10. De er vildt fine!
    Jeg har ikke arbejdet med perler siden jeg var barn, men har besluttet mig for at forsøge at lave disse søde svampe :-)

    Kan se der findes tre slags hama perler: https://rito.dk/813-hama-perler

    Er det dem der hedder Mini, Midi eller Maxi man skal bruge? :)


    SvarSlet
  11. Jeg har brugt midi men du kan bruge det du vil den bliver bare større el mindre

    SvarSlet